به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، عباس شبانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان میناب از اتمام عملیات بازگشایی و ترمیم آببردگیهای محور اصلی میناب به بشاگرد و بهسازی ۳ کیلومتر از راه روستایی بنکرم خبر داد.
همچنین عملیات مذکور با هدف بهبود کیفیت سطح راه، هموارسازی مسیر برای تردد اهالی و خودروهای بومی و ارتقای استانداردهای ترافیکی جهت رضایتمندی ساکنان منطقه انجام پذیرفت.
وی با اشاره به اینکه این عملیات با هدف بهبود کیفیت سطح راه اجرا شده است، تصریح کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از انسداد مسیر و تسهیل در عبور و مرور صورت گرفته است. از این رو، تیمهای عملیاتی راهداری با بهرهگیری از تجهیزات و ماشینآلات، نسبت به پاکسازی و رفع آببردگیهای مقاطع حساس اقدام کردند تا ارتباط پایدار میان این دو شهرستان برقرار بماند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان میناب در ادامه به اهمیت راههای روستایی اشاره کرد و گفت: عملیات انجام شده در روستای بنکرم شامل زیرسازی، تسطیح و رگلاژ بستر راه بوده است که علاوه بر کاهش استهلاک خودروهای عبوری، نقش بسزایی در ارتقای شاخصهای ایمنی ترافیکی دارد. با این اقدام، دسترسی روستاییان به مرکز شهرستان تسهیل شده و گام مهمی در جهت بهبود رفاه و معیشت ساکنان مناطق کمتر برخوردار برداشته شد.
این اداره در پایان با تداوم پایشهای دورهای و واکنش سریع در زمان وقوع حوادث جوی، متعهد به نگهداری و صیانت از سرمایههای ملی در بخش راه بوده و تمامی تلاش خود را جهت ایمنسازی محورهای روستایی و فرعی بهکار بسته است تا از بروز چالشهای تردد در فصول مختلف سال جلوگیری کند.